miercuri, decembrie 23

Stop! Pe loc repaus

Nu maine, ci poimaine e Craciunul. Deja suntem asaltati de vanzatori ambulanti ce zambesc intr-un colt de dinte, fals, a amabilitate, a spirit de sarbatori deghizat in rosu si verde, argintiu si alb. Sarbatori vandute in oboare, piete, magazine, la colt de strada. Sarbatori cu miros de nervi, injuraturi si portofele goale.

Asa ca va provoc. Faceti cu mine, un exercitiu teribil de simplu, de rememorare si de purificare. In ipoteza se da, una zi libera, albume foto, caiete de amintiri, cutiuta cu suveniruri si alte asemenea. Concluzia: luati-va o zi libera in care aruncati ambii ochi in sertarul cu amintiri. Rascoliti prin colturile mintii imagini, prin inima sentimente uitate, prin laptop albumele de fotografii, priviti-va indelung chipul, zambetul, coltul ochilor racnind a nervi, a fericire, prietenii care v-au facut viata imposibila in tren, alaturi de care ati petrecut pana dimineata, o imbratisare draga, un sarut, o cazatura. Amintiti-va boacanele, incurcaturile, situatiile penibile si cele amuzante.

Ia-ti o zi libera. N-o sa-ti ridice nimeni nicio statuie in centru, nici la serviciu, nici acasa, nici la facultate. Rafturile din supermarket vor fi pline si maine, vor fi pline mereu. Serviciul va fi acolo si peste 3 zile. Bancile nu-si iau creditele tale la spinare. Dar cei de langa tine, maine poti sa nu-i mai ai, pleaca, se duc si nu se mai intorc. Pleci si tu, te duci si nu te mai intorci. Nimic din ce ai acum, maine nu va mai fi.

Prietene, lasa-ma sa te iau de mana, lasa-ma sa te imbratisez, sa-ti spun ca-mi este dor de tine. Da-mi voie sa-ti multumesc ca-mi esti prieten, sa-ti spun cate am invatat de la tine. Ori, te voi suna si-ti voi spune ca vreau sa te vad. Imi voi scoate de la naftalina bluza pastrata pentru ocazii speciale, ma voi da cu cel mai bun parfum al meu. Voi dansa chiar daca nu va fi muzica si voi canta chiar daca nu am voce. Voi merge afara si ma voi tranti in zapada pentru a face ingerasi si pentru a tintui cerul si norii. Voi culege pietre si voi face un smiley-face pe zapada.

Voi lasa totul deoparte. Proiecte voi avea si maine. Biroul va fi tot acolo. Telefonul va suna la fel de mult. Facturile vor avea aceeasi zi scadenta. Insa, eu imbatranesc si nimic din ce am acum nu va mai fi la fel si maine.

Stop! Ia-ti o zi libera din zbuciumul vietii pentru propria ta persoana. Meriti si se merita.

2 au avut ceva de zis:

Boca spunea...

Daca imi iau o zi libera si ma uit in sertarul cu amintiri, deja moare o parte din mine....

Mariana Ichim spunea...

Te rog, permite-mi sa nu te cred, dar mai ales sa nu fiu de acord cu tine ... Imi e aproape imposibil sa-mi imaginez, ca nicio amintire n-ar face sa-ti rasara un zambet in coltul gurii.
Totusi suntem oameni, iar existenta noastra a lasat urme de-a lungul timpului chit ca-s mai bune sau mai rele.
Trebuie sa te iau la intrebari intr-o zi, ca nu-s de acord cu tine!

Pana atunci, iti doresc doar zile optimiste!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons