vineri, iunie 10

Mâini înzestrate

"Mereu am spus, că poţi face tot ce fac ceilalţi. Doar că tu o poţi face mai bine. "

De ce este nevoie atunci când crezi că nu vei reuşi niciodată să termini ce-ai început? Atunci când îţi spun alţii că nu poţi ori, mai grav, când îţi spui singur acest lucru? Trebuie să crezi în Dumnezeu, să ai un talisman, să ştii o vrajă? Sau să ai o motivaţie puternică bazată pe determinare?
Până azi nu am ştiut cine este Ben Carson. Tot până azi, nu am ştiut că Gifted Hands este de fapt, o adaptare după o poveste reală. Şi n-am ştiut nici despre cele 3 cărţi ale sale. Când eram copii ne căutam eroi în diverse personaje de desen animat, în cărţi, în bunici, în fratele mai mare sau în părinţi. Dar adevărul e că noi suntem eroii fiecărei zile. Ne trezim eroi şi adormim eroi.
Cuvintele citate mai sus le-am regăsit în film. Sunt cuvintele unei mame. Nu e prima dată când consider că mama e o fiinţă unică, cu însuşiri divine. Acele cuvinte au sădit în inima unui băieţel puterea de a alege. Apoi cuvintele au crescut şi au scris o poveste. Povestea unui succes. Acele cuvinte, spuse de o mamă către fiul ei, au făcut din Ben Carson, primul medic neurochirurg care a separat în 1987, o pereche de gemeni siamezi uniţi în partea superioară a capului. Acele cuvinte, au dat şansa unei noi vieţi unor copii condamnaţi.
Iată ce poate face o mamă şi un copil!
Recomandarea mea e să urmăriţi filmul şi apoi episodul din Conversation from Penn state găsit aici.

P.s. Bogdan, iată ce zice tipul ăsta într-un interviu: "Au fost obstacole în ceea ce am făcut? Desigur! Au fost oameni care mi-au spus că nu pot face ceva anume?Desigur că au fost! I-am ascultat? Desigur că nu!" Ce zici?

2 au avut ceva de zis:

Bogdan spunea...

Foarte frumos si adevarat. Eu cred ca uneori e nevoie totusi sa crezi ca faci ceva-ul pentru cineva(involuntar, te raportezi la societate). Societate, x, y,cauza etc. Poti fi propriul erou pana la un moment dat. A fi erou este o apreciere data pana la urma de altcineva. Ben Carson zicea la un moment dat ca nu a mai urat faptul ca a fost sarac, pt ca putea fi orice vrea, si nu oricine, dar cineva care face ceva, dovedeste ceva societatii, oamenilor, in cel mai direct mod cu putinta.

In alta ordine de idei, nu uita ca viata bate filmul si cartile, si chiar daca mergi la un moment dat la cinema sau librarie...

Mariana Ichim spunea...

Multumesc Bogdan! Viata e cel mai bine premiat film la Oscar si cea mai bine cotata carte, e indubital acest fapt.
Te mai astept pe aici cu o parere. :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons